Nystartade revisionsbyrån hade visionen klar
– Vi gör det vi är bra på och låter någon annan ta hand om IT och telefoni
Ägarna till Visionrevision ville inte hålla på med IT- och telefonilösningar, utan fokusera på det de är bra på – att hjälpa företag med revision, bokföring och rådgivning. Därför valde de en totallösning från lokala RingUp/Teleservice i Ystad.
Visionrevision i Ystad AB startade första juli förra året. Delägarna Håkan Ahlquist och Per Larsson hade tillsammans med Susanne Nilsson arbetat på Ernst & Youngs kontor i staden tidigare. Anledningen till att de startade eget var att Ernst & Young bestämde sig för att lägga ned i Ystad. De som arbetade där blev då erbjudna att ta över kontoret och starta eget företag.
De flyttade till nya lokaler och egentligen var det bara att fortsätta arbeta som de gjort tidigare. Men det fanns en väsentlig skillnad – supporten på telefoni och ITsystem.
– Vi är bra på att räkna och hålla på med allt inom revision och bokföring, men att installera IT-system, koppla in telefoni, datorer med mera, nej det var absolut inte vårt bord. Samtidigt ville vi ha samma smidiga lösning som på den tiden vi tillhörde Ernst & Young, säger delägare Per Larsson.
De hade hört talas om att RingUp/Teleservice var ett lokalt företag och tog kontakt med säljaren Mathias Nilsson.
– Vi behövde en komplett lösning för fast telefoni, telefax, fast bredband och mobilt bredband, berättar Per Larsson.
RingUp/Teleservice levererade en ITdriftslösning med helhetsansvar. I den ingick serverlösning, Internetuppkoppling, support med mera. Telefoni med växel var en del av den lösningen och där ingår till exempel direktnummer och vidarekoppling av samtal till mobilen. RingUp/Teleservice administrerar också företagets server och där finns alla kunders information lagrad, vilket gör det enkelt när de arbetar ute på fältet.
– Får vi inte tillgång till något Wifi-nät använder vi vår mobila 4G-uppkoppling för att koppla upp oss på nätet. Vi arbetar mycket hemifrån och då är den här lösningen alldeles utmärkt.
Visionrevision har också tecknat ett service- och supportavtal med RingUp/Teleservice.
– Vi tjänar mest på att hålla på med det vi är bra på i stället för att lösa problem med krånglande datorer, säger Per Larsson och ger samtidigt en förklaring till deras val av företagsnamnet Visionrevision.
– Vision står för att vi vill ha långvariga relationer med våra kunder, vi vill lära känna både företaget och människan som står bakom det, inte minst det sistnämnda är viktigt. Vi arbetar uteslutande med ägarledda företag, både små och lite större, i hela södra Skåne. Vårt fokus ligger förstås i Ystad.
|
|